<< |
“Kochanie Boga z całych
naszych sił.” |
[Mat. 6, 1-23] |
|
1. Kochanie Boga całym sercem wymaga kochania go z
całych naszych sił.
A. Bóg stworzył nas, byśmy kochali go w czterech
sferach naszego życia, które obejmują nasze serce
[uczucia], duszę [osobowość], umysł [myśli] oraz
siłę [zasoby, naturalne zdolności, umiejętności],
ponieważ On kocha nas w taki właśnie sposób.
“ Będziesz tedy miłował Pana, Boga swego, z całego
serca swego i z całej duszy swojej, i z całej myśli
swojej, i z całej siły swojej.” [MK. 12,30]
B. Ta sesja postara się odpowiedzieć choć trochę na
pytanie, co znaczy kochać Boga naszą siłą czy
zasobami [jedzeniem, czasem, pieniędzmi, słowami,
energią czy reputacją/wpływami]. Kochamy Go z całych
naszych sił, gdy szukamy Go w poście. Poszczenie
wymaga zaangażowania naszych naturalnych sił w naszą
pogoń za tym, by kochać Jezusa bardziej.
[Sprawa postu jest podstawowa, bezdyskusyjna.]
C. W Mat. 6,1-23 Jezus opisuje pięć aspektów
postnego stylu życia odnoszących sie do naszych
naturalnych sił. Sekretnie służymy i dajemy [
dobrowolne/charytatywne uczynki: dawanie posługi
i/lub pieniędzy [6,1-4 i ,19-21], modlimy się
[6,5-13], błogosławimy nierzyjaciół [wybaczanie,
6,14-15; 5,44] i pościmy [6,16-18].
D. Poszczenie wyraża zarówno naszą miłość, jak i
postawę, by przyjąć od Ducha Świętego moc, by kochać
Go więcej. Poprzez posty styl życia związujemy się z
Duchem Świętym, co uzdalnia nas bardziej kochać
Jezusa. Celem postu nie jest nabranie mocy, by
wpływać na innych, ale otrzymanie mocy by w pełni
kochać Boga.
E. Namaszczenie do kochania Boga jest naszym
największym dobytkiem/dobrem. Największą nagrodą
jest jest znalezienie się w posiadaniu mocy, by
kochać. Jest to ponadnaturalna zdolnośc, aby czuć
miłość do Jezusa. Gdy jestesmy chorzy z miłości do
Boga, to radość, która nam przy tym towarzyszy,
uwalnia nas od wypalającej duchowej pustki i nudy.
“ A nadzieja nie zawodzi, bo miłość Boża rozlana
jest w sercach naszych przez Ducha Świętego, który
nam jest dany.” [Rz. 5,5]
[Bóg chce wylać swoje namaszczenie również na nasze
emocje.]
F. Łaska postu jest Bożym darem dla nas i jest
jedyną praktyczną drogą, by nastwić nasze serca na
doświadczanie Bożej mocy do kochania Jezusa.
Poszczenie nie jest opcjonalną częścią Nowo
Testamentiwego chrześcijaństwa.
G. Bóg daje nam więcej zgodnie z naszym głodem za
Nim. Poszczenie pomaga naszemu głodowi rosnąć
szybciej. Im bardziej jesteś głodny duchowo, tym
więcej otrzymasz tej miłości.
“ Błogosławieni, którzy łakną i pragną
sprawiedliwości, albowiem oni będą nasyceni.” [ Mt.
5,6]
H. Jeżeli nie mamy czegoś, dla czego warto umrzeć,
nie mamy niczego, dla czego warto żyć. Mieć coś, za
co warto umrzeć znaczy, że istnieje powód warty
zainwestowania wszystkich naszych sił i zasobów.
I. Jezus kocha Swojego Ojca z całych Swoich sił, jak
wyraża to w 1 Kor. 15,28.
“24 Potem nastanie koniec [ Millenium], gdy odda
[Jezus] władzę królewską Bogu Ojcu...28 A gdy mu
[Jezusowi] wszystko zostanie poddane, wtedy też i
sam Syn będzie poddany temu, ktory poddał wszystko
[Ojcu], aby Bóg był wszystkim we wszystkim.”
J. 24 starców składając, odrzucając swoje nagrody
Ojcu odzwierciedla miłość Jezusa do Boga.
“ Upada 24 starców przed tym, który siedzi na
tronie, i oddaje pokłon temu, który żyje na wieki
wieków i składa korony swoje przed tronem.” [Obj.
4,10]
2. Nastawienie naszych serc na przyjęcie łaki :
dobrowolna słabość.
A. Post jest wezwaniem do przyjęcia dobrowolnej
słabości w celu doświadczania większej obecności
Bożej. Mt. 6,1-23 wymienia pięć wyrazów dobrowolnej
słabości, przez które inwestujemy nasze naturalne
siły [ jedzenie, czas, pieniądze, słowa i opinie,
energię i reputację] w naszą relację z Jezusem.
“ Bym się więc z nadzwyczajności objawień zbytnio
nie wynosił, wbity został cierń w moje ciało, jakby
posłaniec szatana, by mnie policzkował, abym się
zbytnio nie wynosił. W tej sprawie trzy razy Pana
prosiłem, by on odstąpił ode mnie. Lecz powiedział
do mnie : Dosyć masz, gdy masz łaskę moją, albowiem
pełnia mej mocy okazuje się w słabości [pełania mej
siły jest doskonała w słabości; dobrowolnej
słabości, a nie słabości grzechu]. Najchętniej więc
chlubić się będę słabościami, aby zamieszkała we
mnie moc Chrystusowa.” [1 Kor. 12,7-9]
B. Wybiermy słabość w naszych naturalnych zasobach,
aby nastawić nas samych na przyjęcie siły od Ducha.
Bóg uczynił coś tak prostym - jak modlitwa i
niejedzenie- tak pełnym mocy. Paweł nie odwołuje się
do moralnej słabości z powodu ofiary, ale do
dobrowolnej słabości z powodu bożych wyborów.
C. Normalnym zastosowaniem naszych sił jest
powiększanie naszego komfortu, zasobów oraz pozycji.
Przez postny styl życia [styl życia postem]
przynosimy nasze naturalne siły do Boga jako wyraz
naszej miłości i zaufania do Niego, że On zwróci nam
nasze siły w sposób, który zmieni nasze serca i
pobłogosławi nasze okoliczności.
D. Paweł otrzymał boskie objawienie, że przyjęcie
dobrowolnej słabości jest drzwiami do Bożej mocy.
Wielu pragnie chodzić w “doskonałej mocy” ,
jednocześnie odrzucając ścieżkę słabości.
“ Ale to, co u świata głupiego, wybrał Bóg, aby
zawstydzić mądrych, i to, co u świata słabego,
wybrał Bóg, w ogóle to, co jest niczym, aby to, co
jest czymś, unicestwić, ...29 Aby zaden człowiek nie
chełpił się przed obliczem Bożym.” [1 Kor. 1,27-29]
E. Styl życia dobrowolną słabością obejmuje
modlitwę, poszczenie, skromne, proste życie [ ze
względu na dawanie naszych pieniędzy dla Królestwa],
jak również pełne radości przyjęcie prześladowań
oraz zarzutów ze względu na Jezusa. Paradoksem
Królestwa jest, że Bóg uwalania duchową moc w
kontekście naturalnej [cielesnej] słabości.
3. Pięć wyrazów stylu życia postem [Mt. 6,1-23]
A. Jezus nauczał o pięciu określonych drogach do
przyjęcia dobrowolnej słabości. On przyjął je w
Swoim życiu jak robili to najwięksi Boży ludzie w
historii tacy jak Mojżesz, Eliasz, Jan Chrzciciel i
Paweł.
B. Pięć wyrazów postnego stylu życi obejmuje
dawanie, służenie, modlitwę [Słowem], błogosławienie
naszych wrogów i post od jedzenia. Każdy aspekt jest
formą postu, przez który przyjmujemy słabość,
deklarując Bogu, że czerpiemy swoją siłe od Niego i
swobodnie dajemy Mu ją spowrotem.
C. Przez dawanie pościmy od naszych pieniędzy, a
więc finansowej siły. Przez służenie i modlitwę
pościmy przez nasz czas i energię, angażując je w
szukanie Boga i pomaganie innym. Przez rezygnowanie
z jedzenia pościmy od naszych fizycznych i
emocjonalnych sił. I przez błogosławienie naszych
nieprzyjaciół, pościmy od naszych słów i opinii.
Robimy to wszystko jako wyraz miłości do Jezusa i w
naszym poszukiwaniu, by nastwić nas samych na
przyjęcie mocy, by Go kochać. Postny styl życia jest
długotrwałym zobowiązaniem do tych pięciu rzeczy.
4. Dawanie pieniędzy : nasza finansowa siłaa
“ Gdy ty wspierasz ubogich [ w ang tłumaczeniu też
dajesz charytatywnie], niech twoja lewa ręka nie
wie, co czyni prawa. Zadbaj, aby twój datek pozostał
w ukryciu, a twój ojciec, który widzi również to, co
ukryte, odpłaci tobie.” [Mt. 6,3-4]
“ Nie gromadźcie sobie skarbów na ziemi, gdzie mól i
rdza niszczą i gdzie złodzieje włamują się i kradną.
Gromadźcie sobie skarby w niebie. Tam ani mól, ani
rdza nie niszczą. Tam też złodzieje nie włamują się
i nie kradną. Bo gdzie jest twój skarb - tam będzie
i twoje serce. [...] 24 Nikt nie może byc sługą
dwóch panów, gdyż albo jednego będzie nienawidził, a
drugiego kochał, albo do jednego przylgnie, a drugim
pogardzi. Nie jesteście w stanie służyć Bogu i
pieniądzom.“ [Mt. 6,19-24]
A. Dobroczynne uczynki oznaczają akty bycia sługą i
dawania pieniędzy jako dwa wyrazy postu.
B. Nasze pieniądze są znaczącą częścią naszej
fizycznej i społecznej siły. Kiedy dajemy pieniądze
na budowanie Bożego Królestwa, nasze zasoby stają
się słabsze poprzez post w dziedzinie naszej
finansowej siły. To wyraża miłość do Jezusa i innych
kiedy ufamy Bogu, że pomnoży pieniądze, które
dajemy. Jezus zachęca nas wszystkich abyśmy używali
pieniędzy teraz do gromadzenia dla siebie skarbów w
niebie (6, 19-20). W trakcie tego nasze serca
wzrastają w miłości do Jezusa. Niemożliwe jest
kochać Boga i pieniądze [6,21-22].
C. Wdowa, która dała swoje dwa ostatnie grosze
okazała o wiele więcej miłości do boga niż Ci,
którzy dali o wiele więcej pieniędzy, ale mniej
poświęcenia [Łk. 21,1-4]. Dawanie pieniędzy wymaga
emocjonalnej dynamiki, która zmusza nas do walki z
pożądliwością/chciwością i strachem przed
niedostatkiem w demonstracji naszej miłości dla
Jezusa.
“ Zauważył też pewną wdowę, bardzo ubogą. Wrzucała
dwa grosze. Widząc to oświadczył : Powiem wam prawdę
: Ta uboga wdowa wrzuciła więcej niż wszyscy,
dlatego, że oni dorzucili do darów z tego, co im
zbywało, ona natomiast w swoim niedostatku wrzuciła
wszystko, co miała na utrzymanie.“ [Łk. 21,2-4]
D. Dawid nastawił swoje serce na radykalne życie
poprzez kochanie Boga swoimi pieniędzmi..
“ ... Nie tak, ale chcę to kupić od ciebie za
pieniądze; nie chcę bowiem składać Panu, Bogu
mojemu, całopaleń darmowych. Toteż Dawid kupił
klepisko i bydło za 50 sykli srebra.” 2 Sam. 24,24
E. Dawid dał ponad 100 milionów dolarów [według
dzisiejszych cen] na dom Boży ze swoich osobistych
pieniędzy. Jeden talent jest równy 75 lbs [1200
uncji]. Przy 800 $ za uncję, talent złota byłby wart
ponad 1 mln $. Więc 100 000 talentów złota byłoby
wartych 100 mln$.
“ Oto ja, przy całej mojej udręce przygotowałem dla
świątyni Pana sto tysięcy talentów złota, srebra zaś
milion talentów [15 mln$], a spiżu i żelaza tyle, że
ich zważyć nie można, bo ich tak dużo, również
drewno i kamienie przygotowałem, a ty możesz jeszcze
do tego dokładać. “ [1 Kronik 22,14]]
“ Ponadto, ponieważ upodobanie mam w domu Boga
mojego, oddaję za rzecz świątyni Boga mojego to
złoto i srebro, które jest moją osobistą własnością,
oprócz tego wszystkiego, co przygotowałem dla
przybytku świętego.” [1 Kronik 29,3]
F. Dajemy nasze pieniądze lub nasze finansowe siły,
by wyrazić naszą miłość do Jezusa. To, że wierzysz
dając, że Bóg pomnoży Twoje zasoby, nie jest niczym
złym, a nawet jest poparte obietnicą.
“ Nawróćcie się do mnie, wtedy i Ja zwrócę się ku
wam - mówi Pan Zastępów. Lecz wy pytacie :W czym
mamy się nawrócić? Czy człowiek może oszukiwać Boga?
Bo wy mnie oszukujecie! Lecz wy pytacie : W czym cię
oszukaliśmy? W dziesięcinach i daninach. [...] 10
Przynieście całą dziesięcinę do spichlerza, aby był
zapas w moim domu i w ten sposób wystawcie mnie na
próbę! - mówi Pan Zastępów - czy wam nie otworzę
okien niebieskich i nie wyleję na was
błogosławieństwa ponad miarę.” [Mal. 3,7-10]
G. Kiedy Izrael zatrzymywał swoje pieniądze wyrażał
swój brak miłości do Ojca.
“ Syn czci ojca, a sługa swojego pana. Jeżeli jestem
Ojcem, to gdzież jest Moja cześć? A jeżeli jestem
Panem, to gdzież bojaźń przede Mną? - mówi Pan
Zastępów do was, kapłani, którzy gardzicie Moim
imieniem. Wy jednak mówicie : W czym wzgardziliśmy
twoim imieniem? Otóż w tym, że ofiarujecie na moim
ołtarzu pokarm nieczysty. I jeszcze się pytacie :
Czym zanieczyściliśmy? Oto tym, że mówicie : Stołem
Pana można wzgardzić. Gdy przynoście na ofiarę to,
co ślepe, czy nie ma w tym nic złego? Gdy
ofiarujecie to, co kulawe i chore, czy nie ma w tym
nic złego? Spróbuj złożyć to swojemu namiestnikowi,
a zobaczysz, czy przyjmie to, co łaskawe albo czy
okaże ci przychylność? - mówi Pan Zastępów. Oto
teraz, starajcie się przebłagać Boga, aby się nad
wami zmiłował!... 10 Niechby znalazł się między wami
ktoś, kto zamknąłby bramy świątyni, abyście nie
zapalali ognia na moim ołtarzu daremnie! Nie mam w
was upodobania... i nie jest mi miła ofiara z waszej
ręki.” [Mal. 1,6-10]
H. Pan powiedział Mojżeszowi, by poprosił ludzi, aby
dali pieniądze na święty przybytek uwielbienia. [2
Moj. 24,17-25,8]]
5. Służenie ludziom - nasze siły w dziedzinie czasu
i energii
A. Służenie innym jest innym aspektem zaangażowanie
się w charytatywne, dobrowolne, miłosierne uczynki.
Służąc, inwestujemy nasz czas i energię w Boże
zamiary względem innych. Bóg w stosownej porze,
kiedy tego potrzebujesz, pomaga tobie np. przez tą
osobę [prawo siania i zbierania].
B. Okazujemy miłość do Jezusa przez służenie świętym
i w służeniu innym stajemy twarzą w twarz, spotykamy
się ze Sługą wszystkich. On chce byśmy Go spotykali
i to jest miejsce tego spotkania.
“ Bóg przecież nie jest niesprawiedliwy. On nie
zapomni o waszym dziele i o miłości dla Jego
imienia. Dowiedliście jej swą wcześniejszą oraz
obecną posługa na rzecz świętych.“ [Hebr. 6,10]
6. Modlitwa: nasze siły w dziedzinie czasu i emocji
“ Ty natomiast, gdy pragniesz się modlić, wybierz
zaciszne miejsce, zamknij za sobą drzwi i módl się
do swego Ojca, który jest w ukryciu, a twój Ojciec,
który widzi również to, co ukryte, odpłaci tobie.“ [Mt
6,6]
A. Modlitwa i czytanie słowa jest formą słabości,
przez którą pościmy przez nasz czas i emocje [Mt.
6,5-13]. Kiedy inwestujemy czas w modlitwę, tracimy
możliwości społeczności, udzielania się towarzysko
czy rozrywki. W modlitwie pościmy naszą emocjonalną
energię, wylewamy samych siebie wstawiając się o
Boże błogosławieństwo dla innych. W poście w
dziedzinie czasu musimy zaufać w to, że Bóg zadba o
wynagrodzenie lub wypromowanie nas.
B. Zamiast zużywać cały nasz czas na szukanie
własnego komfortu i/lub sukcesu, modlimy się do
niewidzialnego Boga, który odwleka swoje odpowiedzi
dla nas, kiedy szukamy naszej miłości do Niego i
uwalnia błogosławieństwo dla innych. Gorąc naszych
serc jest zawsze wynikiem przebywania, obcowania z
Bogiem - modlitwy, a nie naszych własnych wysiłków,
bo sami z siebie mamy zimne serca.
C. Napomnienia Jezusa mówią, że bardziej pomocne dla
kościoła w przygotowaniu na czasy ostateczne jest
“czuwać” lub rozwijać połączenie z Duchem w
modlitwie (Mt 24,36, 42-44, 50; 25,13; Mk 13,33-38;
Łk 21,36, Obj 3,3; 16,15). Jeżeli mamy łaskę do
modlitwy, będziemy mieć odwagę i prowadzenie.
“ Czuwajcie zatem, ponieważ nie wiecie, którego dnia
wasz Pan przyjdzie.“ [Mt 24,42]
“Czuwajcie więc, bo nie znacie dnia ani godziny” [Mt
25,13]
7. Wybaczanie i błogosławienie naszych wrogów :
nasze słowa i reputacjaa
“ Bo jeśli wybaczycie ludziom ich upadki
[przewinienia], i wam wybaczy wasz Ojciec w niebie”
[Mt 6,14]
“ Ja wam natomiast mówię: Kochajcie waszych
nieprzyjaciół i módlcie się za tych, którzy was
prześladują.“ [Mt 5,44]
A. Wybaczanie i błogosławienie naszych wrogów wyraża
post odnoszący się do słów i relacji. Pościmy przez
nasze słowa i reputację przez rezygnację z bronienia
samych siebie. Dobra reputacja jest znaczącą części
naszej życiowej siły i źródłem używanym do wpływania
na innych..
B. Zamiast używać naszych słów w pełni w celu obrony
i promowania samych siebie, Bóg wzywa nas
powściągania naszej mowy. Czynne błogosławienie
naszych wrogów oznacza powstrzymanie się od słów by
zawsze demaskować naszych wrogów broniąc swojej
pozycji, ale robimy to też często w celu uzyskania
sympatii i pomocy od innych.
C. Wróg w najbardziej ogólnym znaczenie to ktoś, kto
nie pozwala naszym celom dojść do realizacji.
Wrogami są ci, którzy hamują nasze plany i powodują,
że tracimy poczucie wartości w oczach innych ludzi,
pozycję, czas, pieniądze i relacje. Te straty są
bolesne.
D. Naszą miłość do Jezusa okazujemy w tym, że
jesteśmy Mu posłuszni i czerpiemy naszą tożsamość i
komfort od Boga. Kiedy błogosławimy naszych
nieprzyjaciół, pościmy coś z naszej społecznej siły,
którą czerpiemy z bronienia się. Pościmy od obrony
naszej reputacji i ufamy, że Bóg będzie walczył za
nas, gdy my będziemy milczeć. W milczeniu powierzamy
siebie
Bogu, by nam odpowiedział. To jest najtrudniejsza
forma postu.
“ On, gdy Mu ubliżano, nie odpowiadał obelgą.
Gdy cierpiał - nie groził.
Raczej powierzał się w opiekę
Temu, który rozstrzyga sprawiedliwie” [1 P 2,23]
8. Post od jedzenia : nasze siły fizyczne i
psychiczne
“ Ale ty, gdy pościsz, namaść swoją głowę i umyj
twarz, aby nie ludziom pokazać, że pościsz, lecz
twojemu Ojcu, który jest w ukryciu, a twój Ojciec,
który widzi również to, co ukryte, odpłaci tobie. [Mt
6,17-18]
“ w trudzie i znoju... w głodzie i pragnieniu,
często w postach...“ [2 Kor 11,27]]
A. Powstrzymywanie się od jedzenia dotyczy naszych
fizycznych i psychicznych sił niż głodu. Kiedy
dajemy nasze fizyczne siły Bogu tracimy możliwości
do budowania naszego osobistego sukcesu. Trudno jest
nam myśleć, nasze ciało jest słabe, nasza
komunikacja jest utrudniona, nasza pamięć mglista.
[ps 109,24]
B. Folgowanie sobie uzasadnione fizycznym apetytem
gasi życie Ducha w nas. Legalne, dane przez Boga
przyjemności tłumią naszego ducha, jeśli pozwalamy
na osiągnięcie punktu nadmiaru, przesytu. Źle jest
pozwolić jakiejkolwiek przyjemności, by stała się
dla nas ważniejsza niż Bóg..
C. Niektórzy są powstrzymywani przez strach przed
postem. Strach przed postem jest gorszy niż post sam
w sobie.
D. To wymaga, że wyrzekniemy się sami różnych
uzasadnionych przyjemności, które nie są grzeszne
same w sobie, ale żadna nie poprawia naszego życia w
Duchu. Najczęstsze jest folgowanie sobie w
naturalnych, dozwolonych przyjemnościach w
dziedzinie rozrywki, rekreacji, nadmiernego
jedzenia, komfortu i pieniędzy.
9. Wewnętrzna nagroda postu : namaszczenie do
większego kochania Jezusa
A. Ojciec nagradza post na różne sposoby, które
obejmują: wewnętrzne- gdy nasze serce spotyka Go,
zewnętrzne- nasze okoliczności są błogosławione i
wieczne - gdy post wpływa na nasze wieczne nagrody.
B. W czasie postu nasze serca są zmiękczane i
wyczulane, by były zdolne do przyjęcia łaski, by
kochać Jezusa bardziej. Kochamy go z nowym
skupieniem, stanowczością i intensywnością nowej
gorliwości dla sprawiedliwości. Jan Chrzciciel był
największym człowiekiem jaki się kiedykolwiek
urodził [Mt 11,11]. Jego wspaniałość nie była
spowodowana cudami w jego służbie [J 10,41], ale
jego posłuszeństwem i intymnością kultywowaną w
postnym stylu życia.
C. Kiedy angażujemy się w postny styl życia, nasze
problemy nie znikają tak poprostu. Raczej, kiedy
nabierają boskiej perspektywy kiedy zaczynamy być
pochłaniani przez kochanie Jezusa bardziej niż
naszych problemów. Kiedy Duch pokazuje nam wielki
obraz Boga i wieczności, stajemy się coraz bardziej
wolni od tego, by nasze okoliczności nas
pochłaniały.
D. Post z modlitwą nastawiają nas na przyjęcie
uwolnienia od różnych grzesznych uzależnień. Bóg dał
nam tę łaskę by burzyć, rozbrajać demoniczne
twierdze w naszych umysłach. [2 Kor 10,4-5]]
E. Powszechny grzech, który dręczy ludzi zawiera
więzy pornografii, niemoralności, złości, alkoholu,
narkotyków i różne zaburzenia jedzenia [ zarówno
jedzenie za dużo jak i za mało]. Izajasz usilnie
namawiał nas do postu, który zrywa powrozy jarzma
[Iz 58,6], tak że możemy być wolni od naszych
grzesznych zachowań, od których jesteśmy
uzależnieni. Twierdze są zasilane demonicznie; są
one osadzone na terytorium Szatana, które daje mu
prawa, by trzymać, przez grzech nasz lub naszych
przodków.
X. Praktyczne sugestie:
A. Post jest podstawowy dla chrześcinajńskiego życia
- to jest chrześcijaństwo 101?. Niektórzy
postrzegają chrześcijaństwo jako radykalne i przez
to jako opcjonalne. Nie istnieje coś takiego jak
nowotestamentowe chrześcijaństwo bez regularnego
postu.
B. Zachęcam wszystkich do poszczenia co najmniej
jeden dzień w tygodniu. Dwa dni w tygodniu jest
lepiej. Jeżeli chodzi o nasze finanse, powinniśmy
dawać więcej niż nasza dziesięcina i więcej niż nasz
nadmiar, powinniśmy dawać tyle, że będziemy czuć
koszt dawania. Musimy służyć innym i błogosławić
naszych wrogów.
C. Ustalić osobisty plan studiowania Biblii.
Proponuję czytać dziesięć rozdziałów z NT sześć dni
w tygodniu [będziesz czytać cały NT każdego
miesiąca]. Rozwijaj swoją osobistą listę modlitewną,
by pomóc sobie w skupieniu na modlitwie. Módl się o
przełom dla swojego serca w przyjmowaniu większej
łaski do kochania Jezusa [Ef. 3,16-19], proś o
prowadzenie dla swojego życia oraz objawienie Słowa
[Ef. 1,17-18].
D. Wielu wierzących uszczupla swoje życie w Bogu w
czasie wieczorów i weekendów, później dążąc do
odzyskania swojego duchowego gruntu w ciągu dnia.
Wieczory są czasem, kiedy najczęściej dochodzi do
duchowych strat, a duchowy teren jest oddawany. Nie
musimy nieustannie robić kroku w przód i znów kroku
w tył. Terytorium, które zdobywamy w duchowej wojnie
może być utracone przez nasze zaniedbania bądź
grzech. |
|
|